Aktivní v popisu : poznámky ke stylu žákovských slohových prací = Active in description : notes on the style of pupils' essays
Tématem textu jsou jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech žáků. Autoři posuzují slohový projev žáků prostřednictvím metod kvantitativní lingvistiky. Ze škály slohových útvarů byl vybrán prostý popis. Předmětem rozboru je 60 slohových prací 12-13letých žáků (30 žáků 6. třídy ZŠ a 30 žáků odpovídajícího … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Další autoři:
- Typ dokumentu:
- Články
- Publikováno v:
- Český jazyk a literatura. -- ISSN 0009-0786. -- Roč. 72, č. 3 (2021/2022), s. 120-126
- Témata:
- Popis jednotky:
- Resumé anglicky
- Fyzický popis:
- Poznámky, tabulky
- Bibliografie:
- Obsahuje bibliografické odkazy
:
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11521497 | ||
003 | CZ PrNPK | ||
005 | 20220502140250.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 220315s2022 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 37.016 |x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 37.016:808.1 |2 MRF | ||
080 | |a 373 |2 MRF | ||
080 | |a 81'32 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Místecký, Michal, |d 1990- |7 osd20191030737 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Aktivní v popisu : |b poznámky ke stylu žákovských slohových prací = Active in description : notes on the style of pupils' essays / |c Michal Místecký, Lucie Radková |
300 | |b Poznámky, tabulky | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé anglicky | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Tématem textu jsou jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech žáků. Autoři posuzují slohový projev žáků prostřednictvím metod kvantitativní lingvistiky. Ze škály slohových útvarů byl vybrán prostý popis. Předmětem rozboru je 60 slohových prací 12-13letých žáků (30 žáků 6. třídy ZŠ a 30 žáků odpovídajícího ročníku gymnázia), v nichž popisovali vlastní pokoj a svou třídu/školu budoucnosti. Cílem článku je prozkoumat, zdali se texty od sebe liší na základě pohlaví pisatelů, školy, a kombinace těchto faktorů. Výsledky v tabulkách. | ||
650 | 7 | |a základní škola |2 pedag | |
650 | 4 | |a víceleté gymnázium | |
650 | 7 | |a čeština |7 ph135292 |2 czenas | |
650 | 7 | |a psaný projev |7 ph182328 |2 czenas | |
650 | 4 | |a sloh | |
650 | 7 | |a lingvistika |7 ph115153 |2 czenas | |
650 | 4 | |a jazyková dovednost | |
650 | 4 | |a aplikovaná jazykověda | |
650 | 7 | |a stylistika |7 ph126173 |2 czenas | |
650 | 4 | |a způsobilost | |
650 | 4 | |a aktivizující metoda | |
650 | 4 | |a hodnocení žáka | |
653 | 0 | |a popis |a kvantitativní lingvistika | |
655 | 7 | |a články |7 fd133976 |2 czenas | |
700 | 1 | |a Radková, Lucie |7 pna2012737747 |4 aut | |
773 | 0 | |t Český jazyk a literatura |d Praha : Fraus, 1950- |x 0009-0786 |g Roč. 72, č. 3 (2021/2022), s. 120-126 |q 72:3 |9 2022 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11521497 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001909324&local_base=ANL |
Podobné
-
Přepište dějiny české stylistiky : Registr je nový styl
Michal Místecký, 1990-