Češi bůhvíodkud : jazyková bariéra není překážkou, když vládne oboustranný respekt

To chci

Základní škola Smolkova v Praze 12 se specializuje na vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem. U dětí ze Slovenska, Ukrajiny, Ruska nebo z bývalých zemí Jugoslávie není jazyková bariéra tak velká. Větší problémy mají děti z Vietnamu, Číny, Mongolska nebo Sýrie, Pákistánu a Iráku. U dětí z prvního stupně většinou nejsou celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Radmil Švancar
Typ dokumentu:
Články
Publikováno v:
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 120, č. 45 (2017), s. 10-11
Témata:
Fyzický popis:
3 ilustrace

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11466097
005 20180201110055.0
007 ta
008 180116s2017 xr a||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 373.3  |2 MRF 
080 |a 37.043  |2 MRF 
080 |a 376-054.62  |2 MRF 
100 1 |a Švancar, Radmil  |7 xx0168089  |4 aut 
242 1 0 |a Teaching foreigners at elementary school :  |b the language barrier is not an obstacle when two-way respect reigns 
245 1 0 |a Češi bůhvíodkud :  |b jazyková bariéra není překážkou, když vládne oboustranný respekt /  |c Radmil Švancar 
300 |b 3 ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a Základní škola Smolkova v Praze 12 se specializuje na vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem. U dětí ze Slovenska, Ukrajiny, Ruska nebo z bývalých zemí Jugoslávie není jazyková bariéra tak velká. Větší problémy mají děti z Vietnamu, Číny, Mongolska nebo Sýrie, Pákistánu a Iráku. U dětí z prvního stupně většinou nejsou se začleněním ani výukou problémy. U starších žáků je to obtížnější. Veliké je zastoupení vietnamských dětí, a to také vzhledem k nedalekému středisku SAPA. Po domluvě střediska se SPN byly vydány sylaby jednotlivých předmětů. Škola nabízí nejen doučování pro děti, ale také kurzy pro dospělé. Škola řeší nejen jazykové problémy. Musí skloubit kulturní i náboženské rozdíly, např. v jídle. 
650 7 |a čeština  |2 pedag 
650 4 |a cizí jazyk 
650 7 |a mateřský jazyk  |7 ph175772  |2 czenas 
650 4 |a cizinec 
650 4 |a přistěhovalec 
650 4 |a migrant 
650 4 |a jazyková bariéra 
650 7 |a jazyková výuka  |7 ph162894  |2 czenas 
650 7 |a studium a výuka  |7 ph136700  |2 czenas 
650 4 |a dítě cizí národnosti 
650 7 |a multikulturní výchova  |7 ph829799  |2 czenas 
650 7 |a interkulturní komunikace  |7 ph121149  |2 czenas 
650 4 |a integrace žáka 
650 7 |a konfese (vyznání)  |7 ph138752  |2 czenas 
650 7 |a kulturní integrace  |7 ph276832  |2 czenas 
650 4 |a vzdělávací kursy pro dospělé 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
651 7 |a Praha (Česko)  |7 ge118011  |2 czenas 
653 0 |a odlišný mateřský jazyk  |a odlišnost 
773 0 |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy  |d Praha : Josef Král 1883-  |x 0139-5718  |g Roč. 120, č. 45 (2017), s. 10-11  |q 120:45  |9 2017 
910 |a ABA012  |x kpw11466097 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001700325&local_base=ANL 

Podobné