Technický obraz na malířských štaflích : česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914
Autorka se ve své knize zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie na konci 19. a na počátku 20. století, který byl v českých zemích zvláště silně svázán s okruhem česko-německých fotoamatérů. Tato značně rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice nejen ve smyslu geografickém, a souvisela tak s dějinami českými i německými, … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Typ dokumentu:
- Knihy
- Rozsah:
- 247 s., barev. obr. :
- Vydáno:
-
Brno :
Barrister & Principal ; Masarykova univerzita v Brně,
2008
- Vydání:
- Vyd. 1
- Fyzický popis:
- 247 s., barev. obr. : fot., obr. ; 27 cm
- ISBN:
- 978-80-87029-51-0
MARC
LEADER | 00000nam a2200000 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 2767618 | ||
003 | CZ-PrMKP | ||
005 | 20090301000000.0 | ||
008 | 171202s2008 xr cze | ||
015 | |a cnb001855705 | ||
020 | |a 978-80-87029-51-0 | ||
040 | |a ABG001 |b cze | ||
100 | 1 | |a Trnková, Petra, |d 1976- |7 jo2004213873 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Technický obraz na malířských štaflích : |b česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914 / |c Petra Trnková |
250 | |a Vyd. 1 | ||
260 | |a Brno : |b Barrister & Principal ; |b Masarykova univerzita v Brně, |c 2008 | ||
300 | |a 247 s., barev. obr. : |b fot., obr. ; |c 27 cm | ||
520 | 2 | |a Autorka se ve své knize zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie na konci 19. a na počátku 20. století, který byl v českých zemích zvláště silně svázán s okruhem česko-německých fotoamatérů. |b Tato značně rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice nejen ve smyslu geografickém, a souvisela tak s dějinami českými i německými, ale zároveň rušila i pomyslné hranice mezi tzv. nízkým a vysokým uměním. Na základě důkladného materiálového průzkumu autorka zkoumá umělecké ambice jednotlivých fotoamatérů, vztahy mezi fotokluby, vazby na již etablované umělecké skupiny (např. okruh vídeňské secese), vztah k profesionálům či vázanost na lokální instituce a společenskou hierarchii. První část knihy je věnována tématu amatérské fotografie, a to nejen jeho historickým souvislostem, ale i otázce samotného pojmu fotoamatér se zvláštním důrazem na jeho sociální podmíněnost. Ve druhé části jsou mapovány předpoklady a možnosti uměleckých nároků fotografického média a jejich snahy o prosazení se v rámci stávajícího institucionálního systému a ukotvení v konceptu umělecké fotografie v | |
520 | 8 | |a devadesátých letech 19. století. Zvláštní pozornost je zde věnována především dvěma centrům, která v tomto procesu sehrála klíčovou roli, a sice Hamburku a Vídni. Třetí oddíl knihy pojednává o dění v rámci umělecké a organizované amatérské fotografie ve čtyřech vybraných lokalitách: Teplicích, Praze, Českých Budějovicích a v Brně, přičemž si zvláště všímá jednotlivých specifik. Čtvrtý, závěrečný oddíl knihy se zabývá konkrétními uměleckými snahami fotografů, zvláště v souvislosti s tzv. krajinářskou fotografií. (nakladatelská anotace) | |
910 | |a ABG001 |b S 21675 | ||
996 | |b 4322473 |c S 21675.1 |h S6a1a1 |l Opatov |r Artotéka |s A |n 29 |a 0 |t ABG001.4322473 |
Podobné
-
Andreas Groll : neznámý fotograf 1812-1872
Elke Doppler
-
Krajina, sídlo, obraz : romantický řád Jiřího Jana Buquoye
Petr Šámal, 1977-