Technický obraz na malířských štaflích : česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914

To chci

Autorka se ve své knize zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie na konci 19. a na počátku 20. století, který byl v českých zemích zvláště silně svázán s okruhem česko-německých fotoamatérů. Tato značně rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice nejen ve smyslu geografickém, a souvisela tak s dějinami českými i německými, celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Petra Trnková, 1976-
Typ dokumentu:
Knihy
Rozsah:
247 s., barev. obr. :
Vydáno:
Brno : Barrister & Principal ; Masarykova univerzita v Brně, 2008
Vydání:
Vyd. 1
Fyzický popis:
247 s., barev. obr. : fot., obr. ; 27 cm
ISBN:
978-80-87029-51-0

:


MARC

LEADER 00000nam a2200000 a 4500
001 2767618
003 CZ-PrMKP
005 20090301000000.0
008 171202s2008 xr cze
015 |a cnb001855705 
020 |a 978-80-87029-51-0 
040 |a ABG001  |b cze 
100 1 |a Trnková, Petra,  |d 1976-  |7 jo2004213873  |4 aut 
245 1 0 |a Technický obraz na malířských štaflích :  |b česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie, 1890-1914 /  |c Petra Trnková 
250 |a Vyd. 1 
260 |a Brno :   |b Barrister & Principal ;   |b Masarykova univerzita v Brně,  |c 2008 
300 |a 247 s., barev. obr. :   |b fot., obr. ;   |c 27 cm 
520 2 |a Autorka se ve své knize zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie na konci 19. a na počátku 20. století, který byl v českých zemích zvláště silně svázán s okruhem česko-německých fotoamatérů.  |b Tato značně rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice nejen ve smyslu geografickém, a souvisela tak s dějinami českými i německými, ale zároveň rušila i pomyslné hranice mezi tzv. nízkým a vysokým uměním. Na základě důkladného materiálového průzkumu autorka zkoumá umělecké ambice jednotlivých fotoamatérů, vztahy mezi fotokluby, vazby na již etablované umělecké skupiny (např. okruh vídeňské secese), vztah k profesionálům či vázanost na lokální instituce a společenskou hierarchii. První část knihy je věnována tématu amatérské fotografie, a to nejen jeho historickým souvislostem, ale i otázce samotného pojmu fotoamatér se zvláštním důrazem na jeho sociální podmíněnost. Ve druhé části jsou mapovány předpoklady a možnosti uměleckých nároků fotografického média a jejich snahy o prosazení se v rámci stávajícího institucionálního systému a ukotvení v konceptu umělecké fotografie v 
520 8 |a devadesátých letech 19. století. Zvláštní pozornost je zde věnována především dvěma centrům, která v tomto procesu sehrála klíčovou roli, a sice Hamburku a Vídni. Třetí oddíl knihy pojednává o dění v rámci umělecké a organizované amatérské fotografie ve čtyřech vybraných lokalitách: Teplicích, Praze, Českých Budějovicích a v Brně, přičemž si zvláště všímá jednotlivých specifik. Čtvrtý, závěrečný oddíl knihy se zabývá konkrétními uměleckými snahami fotografů, zvláště v souvislosti s tzv. krajinářskou fotografií. (nakladatelská anotace)  
910 |a ABG001  |b S 21675 
996 |b 4322473  |c S 21675.1  |h S6a1a1  |l Opatov  |r Artotéka  |s A  |n 29  |a 0  |t ABG001.4322473 

Podobné