Pojednání o harmonii

To chci

Českému čtenáři se překladem Rejchovy učebnice harmonie poprvé dostává do rukou jeden z nejvýznamnějších pramenů hudebních kompozičních nauk první poloviny 19. století – pramen poznání hudební harmonie ještě úzce propojený s aktuálním stavem a požadavky dobové hudební kompozice. Z hlediska autorových vizí do budoucnosti se setkáváme také s typem učebnice, která dávala řadě studentů mocné podněty na jejich umělecké cestě. Mnohý čtenář této knihy si určitě nejednou propojí Rejchovy inovační nápady se jmény Berlioz, Liszt, Gounod, Onslow, Franck, Smetana… Učebnice hudební kompozice, neboli úplné a odůvodněné pojednání o praktické harmonii (Cours de composition musicale ou traité complet et raisonné d´harmonie pratique) patřila v hudební kariéře Antonína Rejchy mezi nejvýznamnější přelomové milníky. Počínaje rokem 1818 se stal pedagogem pařížské konzervatoře a učebnice harmonie vyšla ještě téhož roku. Spis se stal základním výukovým materiálem harmonie jako základního teoretického předmětu v rámci takzvaných kompozičních nauk, v jejichž rámci pak studium pokračovalo výukou kontrapunktu a fugy. Základní pozitivní přínosy Rejchovy práce lze spatřovat v tom, že východiskem výkladu je vždy hudební příklad, přičemž teoretické diskuse jsou zkráceny ve prospěch praktických demonstrací, cvičení k probírané látce jsou navrhována nejenom s ohledem na zvládnutí techniky kompozice, ale vždy současně zohledňují i umělecké zacházení s hudební matérií.

Hlavní autor: Antonín Rejcha, 1770-1836  
Další autoři: Roman Dykast, 1962-
Typ dokumentu:
Knihy
Rozsah: 457 s. :
Vydání: Vyd. 1.
Vydáno: Praha : Togga, 2014
Edice: Musica viva (Togga)
Témata:
Popis jednotky: Poznámky
Přeloženo z francouzštiny
Obsahuje rejstřík
ISBN: 978-80-7476-042-6 (brož.)
?
Stav  Půjčeno do  Oddělení  Sbírka  Umístění  Více informací  Sign. 
Absenčně
Načítá se ...
Volný výběr
Volný výběr
78 31B61225

Podobné