Řízené objevování a sokratovský rozhovor v kognitivně behaviorální supervizi

To chci

Supervize sestává se systematické spolupráce supervizora se supervizantem, která je vedena jako dialog bezpečným, otevřeným a objevným způsobem. Supervize v kognitivně behaviorální terapii je založena na stejných principech jako terapie. K objevování souvislostí používá supervizor řízené dotazování, ve kterém si supervizant může celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Jana Vyskočilová, 1977-
Další autoři:
Ján Praško, 1956-
Typ dokumentu:
Články
Publikováno v:
Psychiatrie pro praxi. -- ISSN 1213-0508. -- Roč. 16, č. 1e (2015), s. e44–e57
Témata:
Bibliografie:
Literatura

Instituce:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 a 4500
001 bmc15019123
003 CZ-PrNML
005 20160607202205.0
007 cr|cn|
008 150603s2015 xr fs 000 0|cze||
009 eAR
040 |a ABA008  |d ABA008  |e AACR2  |b cze 
041 0 |a cze  |b eng 
044 |a xr 
100 1 |a Vyskočilová, Jana,  |d 1977-  |7 ola2006340117  |u Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze; Klinika psychiatrie, FN LF a UP Olomouc 
245 1 0 |a Řízené objevování a sokratovský rozhovor v kognitivně behaviorální supervizi  |h [elektronický zdroj] /  |c Mgr. Jana Vyskočilová, prof. MUDr. Ján Praško Pavlov, CSc. 
246 3 1 |a Guided discovery in cognitive behavioral supervision 
504 |a Literatura 
520 3 |a Supervize sestává se systematické spolupráce supervizora se supervizantem, která je vedena jako dialog bezpečným, otevřeným a objevným způsobem. Supervize v kognitivně behaviorální terapii je založena na stejných principech jako terapie. K objevování souvislostí používá supervizor řízené dotazování, ve kterém si supervizant může sám uvědomit i to, na co dříve nepomyslel, a jeho pochopení pacienta se prohlubuje a případně se může zásadně změnit. Během vedení rozhovoru pomáhá supervizor supervizantovi pomocí otázek porozumět širším souvislostem konceptualizace případů, ujasnit si přiměřené postupy v léčbě a uvědomit si přenosové i protipřenosové fenomény. V článku je demonstrováno několik rozhovorů supervizora se supervizanty při supervizních sezení s užitím Sokratovského rozhovoru. 
520 9 |a Supervision consists of systematic cooperation of the supervisor with supervisee, which is conducted as a dialogue in a safe, open and discovery process. Supervision in cognitive behavioral therapy is based on the same principles as a CBT therapy. The supervisor uses guided discovery to map the context and relations in which supervisee may realize that previous understanding of the patient expands, deepens and sometimes may be changed dramatically. During the interview the supervisor helps supervisee by asking questions to understand the wider context of conceptualizing cases to clarify the appropriate treatment procedures and realize transference and countertransference phenomena. In this article we demonstrate leadership in several interviews of supervisor and supervisees by using Socratic dialogue. 
650 1 2 |a kognitivně behaviorální terapie  |7 D015928  |2 czmesh 
650 2 |a přenos (psychologie)  |7 D014167  |2 czmesh 
650 2 |a psychoterapeutické procesy  |7 D013811  |2 czmesh 
650 2 |a lidé  |7 D006801  |2 czmesh 
650 2 |a rozhovory jako téma  |7 D007407  |2 czmesh 
655 2 |a přehledy  |7 D016454  |2 czmesh 
700 1 |a Praško, Ján,  |d 1956-  |7 jn20000402046  |u Klinika psychiatrie, FN LF a UP Olomouc; Odyssea – Mezinárodní institut KBT 
773 0 |t Psychiatrie pro praxi  |x 1213-0508  |g Roč. 16, č. 1e (2015), s. e44–e57  |w MED00011609 
856 4 1 |u https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2015/88/06.pdf  |y plný text volně přístupný 
910 |a ABA008  |y 4  |z 0 
999 |a ok 
BAS |a 3  |a 4 
BMC |a 2015  |b 16  |c 1e  |d e44–e57  |i 1213-0508  |m Psychiatrie pro praxi  |x MED00011609 
FF6 |b a fs 000 0| 
LZP |c NLK183  |d 20160607  |a NLK 2015-01/jt 

Podobné