Slang a argot ve školní praxi = Slang and argot in educational practice
Součástí učiva českého jazyka je stratifikace národního jazyka, kromě jiného také z pohledu sociálního. Termín sociolekt je hyperonymem (významově nadřazený) pro slang a argot. Učitelé českého jazyka se potýkají s tím, jak dané učivo didakticky podat žákům. Autorka prezentuje výsledky dotazníkového šetření, jak učivo sociolektologie…
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Typ dokumentu:
- Články
- Publikováno v:
- Český jazyk a literatura. -- ISSN 0009-0786. -- Roč. 68, č. 3 (2017/2018), s. 129-136
- Témata:
- Popis jednotky:
- Resumé angl.
- Fyzický popis:
- 21 poznámek, 4 tabulky
- Bibliografie:
- Obsahuje bibliografické odkazy
:
MARC
LEADER | 00000caa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11466808 | ||
003 | czprnpk | ||
005 | 20190306171352.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 180221s2018 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 811.162.3 |x Čeština |2 Konspekt |9 11 | |
080 | |a 378 |2 MRF | ||
080 | |a 373.5 |2 MRF | ||
080 | |a 811.162.3 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Radková, Lucie |7 pna2012737747 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Slang a argot ve školní praxi = |b Slang and argot in educational practice / |c Lucie Radková |
300 | |b 21 poznámek, 4 tabulky | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé angl. | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Součástí učiva českého jazyka je stratifikace národního jazyka, kromě jiného také z pohledu sociálního. Termín sociolekt je hyperonymem (významově nadřazený) pro slang a argot. Učitelé českého jazyka se potýkají s tím, jak dané učivo didakticky podat žákům. Autorka prezentuje výsledky dotazníkového šetření, jak učivo sociolektologie ovládají absolventi středních škol. Sondy se v roce 2015 zúčastnilo 100 posluchačů 1. ročníku Filozofické fakulty Ostravské univerzity, kteří absolvovali odlišný typ středních škol. V případě slangu bylo zaznamenáno 33% správných odpovědí, argot dokázalo definovat 44% účastníků. Podrobnější výsledky měření v textu a tabulkách. | ||
648 | 7 | |a 2015 |7 ch967316 |2 czenas | |
650 | 7 | |a střední škola |2 pedag | |
650 | 4 | |a vysoká škola | |
650 | 4 | |a student | |
650 | 7 | |a čeština |7 ph135292 |2 czenas | |
650 | 7 | |a jazyk |7 ph114818 |2 czenas | |
650 | 4 | |a mluvený jazyk | |
650 | 7 | |a hovorový jazyk |7 ph138992 |2 czenas | |
650 | 7 | |a studium a výuka |7 ph136700 |2 czenas | |
650 | 7 | |a slang |7 ph138993 |2 czenas | |
650 | 4 | |a skupina | |
650 | 4 | |a příslušnost ke skupině | |
650 | 4 | |a sociální prostředí | |
650 | 4 | |a dotazník | |
650 | 7 | |a sociolingvistika |7 ph125749 |2 czenas | |
651 | 7 | |a Ostrava (Česko) |7 ge128537 |2 czenas | |
653 | 0 | |a argot |a sociolekt |a učebnice | |
773 | 0 | |t Český jazyk a literatura |d Praha : Fraus, 1950- |x 0009-0786 |g Roč. 68, č. 3 (2017/2018), s. 129-136 |q 68:3 |9 2017/2018 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11466808 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001709450&local_base=ANL |