Postoje žáků k integraci spolužáka se zdravotním postižením
Úspěšné začlenění žáků se zdravotním postižením do vzdělávacího procesu závisí na pozitivním přístupu pedagoga, zajištění bezbariérovosti, spolupráci s rodiči a budování příznivého klimatu ve třídě. Sociální klima (schopnost přijetí, spolupráce a komunikace mezi žáky) je ovlivněno postoji žáků k vnímání odlišnosti. … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Další autoři:
- Typ dokumentu:
- Články
- Publikováno v:
- Tělesná výchova a sport mládeže : odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele. -- ISSN 1210-7689. -- Roč. 84, č. 2 (2018), s. 38-43
- Témata:
- Popis jednotky:
- Resumé angl.
- Fyzický popis:
- 3 ilustrace
- Bibliografie:
- Obsahuje bibliografické odkazy
:
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11467461 | ||
003 | czprnpk | ||
005 | 20180413085832.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 180403s2018 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 376 |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 376-056.26 |2 MRF | ||
080 | |a 796 |2 MRF | ||
080 | |a 373.3.016 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Nýdrlová, Lenka |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Attitudes of pupils to the integration of a schoolmate with disability |
245 | 1 | 0 | |a Postoje žáků k integraci spolužáka se zdravotním postižením / |c Lenka Nýdrlová, Jitka Vařeková |
300 | |b 3 ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé angl. | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Úspěšné začlenění žáků se zdravotním postižením do vzdělávacího procesu závisí na pozitivním přístupu pedagoga, zajištění bezbariérovosti, spolupráci s rodiči a budování příznivého klimatu ve třídě. Sociální klima (schopnost přijetí, spolupráce a komunikace mezi žáky) je ovlivněno postoji žáků k vnímání odlišnosti. Předložený článek se věnuje teoretickému uvedení pojmu postoj, zamýšlí se nad praktickými možnostmi ovlivnění postojů u žáků základních škol k integraci žáka se zdravotním postižením, konkrétně v hodinách tělesné výchovy. Jako hodnoticí prostředek postojů žáků k inkluzi do tělesné výchovy vznikl dotazník CAIPE (Children's Attitudes towards Inclusive Physical Education) s doplňkem Adjective Checklist (34 adjektiv - 17 pozitivních, 17 negativních). | ||
650 | 7 | |a základní škola |2 pedag | |
650 | 7 | |a tělesná výchova |7 ph116513 |2 czenas | |
650 | 4 | |a žák | |
650 | 4 | |a postoj žáka | |
650 | 4 | |a chování žáka | |
650 | 4 | |a postižený | |
650 | 4 | |a tělesně postižený | |
650 | 4 | |a tělesný handicap | |
650 | 4 | |a integrace žáka | |
650 | 7 | |a integrovaná výchova a vzdělávání |7 ph121132 |2 czenas | |
650 | 4 | |a klima třídy | |
650 | 7 | |a sociální chování |7 ph125776 |2 czenas | |
650 | 4 | |a vztahy mezi vrstevníky | |
650 | 4 | |a dotazník | |
700 | 1 | |a Vařeková, Jitka |4 aut | |
773 | 0 | |t Tělesná výchova a sport mládeže : odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele |d Praha : Karolinum (nakladatelství), 1994 [1935]- |x 1210-7689 |g Roč. 84, č. 2 (2018), s. 38-43 |q 84:2 |9 2018 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11467461 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001709371&local_base=ANL |
Podobné
-
Hypermobilita. Část 2, Praxe v TV
Pavel Krejčík
-
Cviky pro oblast ruky
Jitka Vařeková