Tři způsoby řízení školství : inženýrství, podnikání nebo zahradnictví?

To chci

Zamyšlení nad možnostmi ministra školství v řízení jeho resortu. Autor předkládá tři možné způsoby a nazývá je pomocí metafor. První způsob, inženýrský, spočívá ve využití klasických nástrojů řízení, které má ministr k dispozici, zejména pak financování a regulace. Zakládá se na řízení "shora dolů". Druhý způsob, celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Arnošt Veselý, 1975-
Typ dokumentu:
Články
Publikováno v:
Řízení školy. -- ISSN 1214-8679. -- Roč. 15, č. 1 (2018), s. 23-26
Témata:
Fyzický popis:
1 ilustrace, 2 poznámky

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11466921
005 20180322120945.0
007 ta
008 180301s2018 xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
072 7 |a 37.09  |x Organizace výuky a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 334.764.2  |2 MRF 
080 |a 37.07  |2 MRF 
080 |a 354.32  |2 MRF 
100 1 |a Veselý, Arnošt,  |d 1975-  |7 ola2003206339  |4 aut 
242 1 0 |a Three ways of managing education :  |b engineering, business or horticulture? 
245 1 0 |a Tři způsoby řízení školství :  |b inženýrství, podnikání nebo zahradnictví? /  |c Arnošt Veselý 
300 |b 1 ilustrace, 2 poznámky 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a Zamyšlení nad možnostmi ministra školství v řízení jeho resortu. Autor předkládá tři možné způsoby a nazývá je pomocí metafor. První způsob, inženýrský, spočívá ve využití klasických nástrojů řízení, které má ministr k dispozici, zejména pak financování a regulace. Zakládá se na řízení "shora dolů". Druhý způsob, podnikatelský, je založen na řízení "zdola nahoru" a jedná se o způsob "nechat věci plynout" s tím, že se dobré věci prosadí samy. Třetí přístup, zahradnický, je založen na představě, že dobré věci se musejí prosadit samy "odspodu", ale že k tomu potřebují pomoc "shora". Jednotlivé způsoby autor podrobně charakterizuje. 
610 1 7 |a Česko.  |b Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  |7 kn20020321420  |2 czenas 
650 7 |a školství  |2 pedag 
650 4 |a řízení školství 
650 7 |a ministři školství  |7 ph122900  |2 czenas 
650 4 |a ministerstvo školství 
650 4 |a způsobilost 
650 4 |a zvládání 
650 4 |a podnikové řízení 
650 7 |a financování  |7 ph137577  |2 czenas 
650 7 |a autonomie školy  |7 ph118706  |2 czenas 
650 4 |a ředitel školy 
650 7 |a vzdělávací politika  |7 ph127308  |2 czenas 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 0 |a kultivace  |a styl řídící práce 
773 0 |t Řízení školy  |x 1214-8679  |g Roč. 15, č. 1 (2018), s. 23-26  |q 15:1  |9 2018 
910 |a ABA012  |x kpw11466921 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702913&local_base=ANL 

Podobné