Tři způsoby řízení školství : inženýrství, podnikání nebo zahradnictví?
Zamyšlení nad možnostmi ministra školství v řízení jeho resortu. Autor předkládá tři možné způsoby a nazývá je pomocí metafor. První způsob, inženýrský, spočívá ve využití klasických nástrojů řízení, které má ministr k dispozici, zejména pak financování a regulace. Zakládá se na řízení "shora dolů". Druhý způsob, … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Typ dokumentu:
- Články
- Publikováno v:
- Řízení školy. -- ISSN 1214-8679. -- Roč. 15, č. 1 (2018), s. 23-26
- Témata:
- Fyzický popis:
- 1 ilustrace, 2 poznámky
:
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11466921 | ||
005 | 20180322120945.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 180301s2018 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
072 | 7 | |a 37.09 |x Organizace výuky a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 334.764.2 |2 MRF | ||
080 | |a 37.07 |2 MRF | ||
080 | |a 354.32 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Veselý, Arnošt, |d 1975- |7 ola2003206339 |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Three ways of managing education : |b engineering, business or horticulture? |
245 | 1 | 0 | |a Tři způsoby řízení školství : |b inženýrství, podnikání nebo zahradnictví? / |c Arnošt Veselý |
300 | |b 1 ilustrace, 2 poznámky | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
520 | |a Zamyšlení nad možnostmi ministra školství v řízení jeho resortu. Autor předkládá tři možné způsoby a nazývá je pomocí metafor. První způsob, inženýrský, spočívá ve využití klasických nástrojů řízení, které má ministr k dispozici, zejména pak financování a regulace. Zakládá se na řízení "shora dolů". Druhý způsob, podnikatelský, je založen na řízení "zdola nahoru" a jedná se o způsob "nechat věci plynout" s tím, že se dobré věci prosadí samy. Třetí přístup, zahradnický, je založen na představě, že dobré věci se musejí prosadit samy "odspodu", ale že k tomu potřebují pomoc "shora". Jednotlivé způsoby autor podrobně charakterizuje. | ||
610 | 1 | 7 | |a Česko. |b Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy |7 kn20020321420 |2 czenas |
650 | 7 | |a školství |2 pedag | |
650 | 4 | |a řízení školství | |
650 | 7 | |a ministři školství |7 ph122900 |2 czenas | |
650 | 4 | |a ministerstvo školství | |
650 | 4 | |a způsobilost | |
650 | 4 | |a zvládání | |
650 | 4 | |a podnikové řízení | |
650 | 7 | |a financování |7 ph137577 |2 czenas | |
650 | 7 | |a autonomie školy |7 ph118706 |2 czenas | |
650 | 4 | |a ředitel školy | |
650 | 7 | |a vzdělávací politika |7 ph127308 |2 czenas | |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 |2 czenas | |
653 | 0 | |a kultivace |a styl řídící práce | |
773 | 0 | |t Řízení školy |x 1214-8679 |g Roč. 15, č. 1 (2018), s. 23-26 |q 15:1 |9 2018 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11466921 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702913&local_base=ANL |
Podobné
-
Ředitelé mezi sebou
Jana Hrubá, 1939-
-
Pojetí mechanismu v současné teorii vědy
Arnošt Veselý, 1975-
-
Poslední rok předškolní docházky povinný?
Olga Šedivá