Chtěli byste umět znakovat? : schází prostor pro odbornou diskuzi o vzdělávání sluchově postižených

To chci

Koncem roku 2017 byla vydána tematická zpráva České školní inspekce týkající se vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v mateřských a základních školách. Učitelů, kteří dokáží komunikovat znakovou řečí, je nedostatek. V řadě škol výuka českého znakového jazyka úplně chybí. Pokud dítě nedostane možnost celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Radmil Švancar
Typ dokumentu:
Články
Publikováno v:
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 121, č. 2 (2018), s. 4-7
Témata:
Fyzický popis:
3 ilustrace, 1 tabulka, 1 graf

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11466554
005 20180220100036.0
007 ta
008 180207s2018 xr ad|||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.014.61  |2 MRF 
080 |a 376-056.263  |2 MRF 
080 |a 616.28-008.14  |2 MRF 
080 |a 37.091.39  |2 MRF 
100 1 |a Švancar, Radmil  |7 xx0168089  |4 aut 
242 1 0 |a Would you like to know sign language? :  |b no expert discussion on the education of pupils with impaired hearing 
245 1 0 |a Chtěli byste umět znakovat? :  |b schází prostor pro odbornou diskuzi o vzdělávání sluchově postižených /  |c Radmil Švancar 
300 |b 3 ilustrace, 1 tabulka, 1 graf 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a Koncem roku 2017 byla vydána tematická zpráva České školní inspekce týkající se vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v mateřských a základních školách. Učitelů, kteří dokáží komunikovat znakovou řečí, je nedostatek. V řadě škol výuka českého znakového jazyka úplně chybí. Pokud dítě nedostane možnost náhradní komunikace, dojde k ohrožení jazykového i rozumového vývoje. V některých školách společně vyučuje slyšící a neslyšící učitel. Komunita neslyšících zdůrazňuje potřebu neslyšících pedagogů. Na základě diagnostiky by měly být zvoleny vhodné metody a podpůrná opatření. Jejich výuku by měli zajišťovat odborníci, surdopedi. Chybí odborná základna důležitá k výměně zkušeností. Součástí článku je doporučení ČŠI. 
650 7 |a inspekce  |2 pedag 
650 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |2 czenas 
650 7 |a handicap  |7 ph120642  |2 czenas 
650 4 |a sluchově postižený 
650 4 |a vada sluchu 
650 7 |a neslyšící  |7 ph137297  |2 czenas 
650 7 |a znakový jazyk  |7 ph116781  |2 czenas 
650 4 |a komunikace 
650 4 |a dítě 
650 4 |a žák 
650 4 |a učitel 
650 7 |a pedagogická diagnostika  |7 ph115700  |2 czenas 
650 4 |a vyučovací metoda 
650 7 |a surdopedie  |7 ph191873  |2 czenas 
650 4 |a speciální pedagog 
650 4 |a nedostatek 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 0 |a podpůrná opatření 
773 0 |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy  |d Praha : Josef Král 1883-  |x 0139-5718  |g Roč. 121, č. 2 (2018), s. 4-7  |q 121:2  |9 2018 
910 |a ABA012  |x kpw11466554 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702877&local_base=ANL 

Podobné