Pět dospělých na čtyři děti : pilotní projekt aplikace behaviorální analýzy poskytuje nadstandardní podmínky

To chci

Vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra je v současné době v pilotní fázi. Jedná se o využití systému ABA (aplikovaná behaviorální analýza). Děti jsou formálně zapsány do běžné třídy, na výuky jsou soustředěny do čtyřčlenných skupin. Každé dítě má svého asistenta a vede je jeden pedagog. Dosud se vše zkoušelo celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor:
Radmil Švancar
Typ dokumentu:
Články
Publikováno v:
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 121, č. 1 (2018), s. 22-23
Témata:
Fyzický popis:
1 ilustrace

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11466465
005 20180206154322.0
007 ta
008 180131s2018 xr a||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 376-056.36  |2 MRF 
080 |a 37.091.39  |2 MRF 
100 1 |a Švancar, Radmil  |7 xx0168089  |4 aut 
242 1 0 |a Five adults for four children :  |b a pilot project involving applied behavioral analysis 
245 1 0 |a Pět dospělých na čtyři děti :  |b pilotní projekt aplikace behaviorální analýzy poskytuje nadstandardní podmínky /  |c Radmil Švancar 
300 |b 1 ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
520 |a Vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra je v současné době v pilotní fázi. Jedná se o využití systému ABA (aplikovaná behaviorální analýza). Děti jsou formálně zapsány do běžné třídy, na výuky jsou soustředěny do čtyřčlenných skupin. Každé dítě má svého asistenta a vede je jeden pedagog. Dosud se vše zkoušelo pouze v rámci družiny. Později dojde k začleňování dětí do výchov. Problémem při zavádění této metody do dalších škol bude nedostatek personálu, financování, ale také délka pracovního dne. Další otázkou je vzdělávání lektorů ABA, kteří mají povinnost si každý rok obnovovat akreditaci. 
650 7 |a autistický jedinec  |2 pedag 
650 7 |a autismus  |7 ph118685  |2 czenas 
650 4 |a pilotní projekt 
650 4 |a dítě 
650 4 |a žák 
650 4 |a asistent 
650 4 |a učitel 
650 4 |a vyučující personál 
650 4 |a nedostatek pracovních sil 
650 7 |a financování  |7 ph137577  |2 czenas 
650 4 |a porucha chování 
650 7 |a handicap  |7 ph120642  |2 czenas 
650 7 |a terapie  |7 ph116435  |2 czenas 
650 4 |a metodika 
650 7 |a učení  |7 ph126979  |2 czenas 
650 7 |a výchova  |7 ph127418  |2 czenas 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 0 |a aplikovaná behaviorální analýza  |a behaviorální terapie 
773 0 |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy  |d Praha : Josef Král 1883-  |x 0139-5718  |g Roč. 121, č. 1 (2018), s. 22-23  |q 121:1  |9 2018 
910 |a ABA012  |x kpw11466465 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702873&local_base=ANL 

Podobné