Zvolené povolání často přináší žákům rozčarování
Vybrané výsledky výzkumu mezi čerstvými absolventy středních odborných škol a těmi, kdo je absolvovali před 6 lety, realizovaného Národním ústavem pro vzdělávání. Výzkum zjišťoval, co nejvíce motivovalo žáky při výběru profese (např. u technických oborů je to hlavně naděje na snadné uplatnění na trhu práce, dalším motivačním…
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor:
- Typ dokumentu:
- Články
- Publikováno v:
- Týdeník školství. -- ISSN 1210-8316. -- Roč. 25, č. 8 (2017), s. 5
- Témata:
- Popis jednotky:
- Obsahuje bibliografické odkazy
- Fyzický popis:
- 1 ilustrace
:
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11455961 | ||
005 | 20170314131034.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 170314s2017 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
072 | 7 | |a 377 |x Odborné vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 373.5 |2 MRF | ||
080 | |a 377 |2 MRF | ||
080 | |a 331.5 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Slaninová, Romana |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Chosen profession often brings pupils disillusion |
245 | 1 | 0 | |a Zvolené povolání často přináší žákům rozčarování / |c Romana Slaninová |
300 | |b 1 ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Vybrané výsledky výzkumu mezi čerstvými absolventy středních odborných škol a těmi, kdo je absolvovali před 6 lety, realizovaného Národním ústavem pro vzdělávání. Výzkum zjišťoval, co nejvíce motivovalo žáky při výběru profese (např. u technických oborů je to hlavně naděje na snadné uplatnění na trhu práce, dalším motivačním faktorem bývá naděje na získání stipendia nebo jiné finanční podpory). Absolventi učebních oborů přiznávali, že by nyní raději volili obory s maturitou, více než třetina ze skupiny, která ukončila vzdělávání před 6 lety, uvedla, že zvolený obor neodpovídá jejich počátečním představám o něm. Výzkum dále zjišťoval, zda a v jakých oborech mají absolventi zájem v oboru zůstat, a jaké jsou důvody pro rozhodnutí hledat uplatnění mimo vystudovaný obor. | ||
650 | 7 | |a absolvent |2 pedag | |
650 | 4 | |a střední odborná škola | |
650 | 7 | |a motivace |7 ph115358 |2 czenas | |
650 | 4 | |a volba učebního oboru | |
650 | 4 | |a volba studijního oboru | |
650 | 4 | |a uplatnění | |
650 | 7 | |a trh práce |7 ph116483 |2 czenas | |
650 | 4 | |a očekávání | |
650 | 7 | |a profese |7 ph115886 |2 czenas | |
650 | 7 | |a změna zaměstnání |7 ph1018776 |2 czenas | |
650 | 4 | |a výsledek výzkumu | |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 |2 czenas | |
773 | 0 | |t Týdeník školství |d Praha : Sofiprin, 1993- |x 1210-8316 |g Roč. 25, č. 8 (2017), s. 5 |q 25:8 |9 2017 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11455961 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001658961&local_base=ANL |
Podobné
Moderní vzdělávání ve světě zvířat v zoo Hluboká
Romana Slaninová
Vychovávají české školy pro současný složitý svět?
Romana Slaninová
Mladí lidé mají svůj názor, ale nevědí jak jej uplatnit
Romana Slaninová
Předškoláci mají největší problém s komunikací
Romana Slaninová
Na socializaci předškoláků pouhý jeden rok nestačí
Romana Slaninová